You are currently viewing Nowoczesne reklamy świetlne

Nowoczesne reklamy świetlne

Nie ulega wątpliwości, że w dobie rozwoju mass mediów, każdego dnia jesteśmy atakowani zewsząd rozmaitymi materiałami reklamowymi. Najnowsze badania dowodzą jednak, że nie wszystkie bodźce docierające do nas ze świata zewnętrznego, oddziałują na nasze zmysły z takim samym natężeniem.

Reklama w dużej miejscowości

reklama świetlnaUdowodniono bowiem, że wciąż jeszcze najsilniej reagujemy zwłaszcza na bodźce wzrokowe, które od razu przykuwają naszą uwagę. Nic więc dziwnego w tym, że coraz więcej reklamodawców skupia się dziś na reklamach świetlnych, które docierają do odbiorców nawet po zmroku. Na wstępie warto wspomnieć o tym, że na terenie naszego kraju działa obecnie wiele firm, które oferują swoim klientom rozmaite formy promocji. Nie ulega więc wątpliwościom, że najbardziej rozpowszechniona dziś jest reklama świetlna w Szczecinie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu czy wreszcie Warszawie. Wiąże się to m.in. z tym, że miejscowości te słyną z licznych atrakcji turystycznych, czego naturalnym następstwem jest m.in napływ turystów z różnych stron świata. Najskuteczniejszą dźwignią handlu okazują się wówczas właśnie reklamy świetlne, które przypominają klientom o pewnych markach, usługach czy produktach również nocą.

reklama świetlnaWarto również wspomnieć o tym, że przez niektórych reklamy te uznawane są dziś również za swego rodzaju atrakcji. Współcześnie loga dużych marek są bowiem niezwykle modne, niektóre z nich wchłonęła już nawet popkultura, która jak wiadomo podsyca niekiedy fascynację nietypowymi nośnikami informacji. Jakie największe atuty posiadają niezwykle rozpowszechnione obecnie reklamy świetlne? Przede wszystkim są one relatywnie tanie, dzięki czemu na ich zakup może dziś sobie pozwolić praktycznie każdy. Warto również podkreślić, że reklamy te mogą prezentować się również bardzo efektownie. Idealnym przykładem są m.in. podświetlane reklamy 3D, które produkuje się m.in. z lekkiego, taniego styropianu. Jako źródło światła wykorzystuje się wówczas kolorowe diody LED, które migoczą i pulsują w różnych kolorach. Sporą popularnością cieszą się również standardowe podświetlenia banerów oraz telebimów, na których reklamy umieszczają dziś zarówno duże stacje telewizyjne, jak i sklepy spożywcze.

Warto przy tym podkreślić, że reklamy te często pełnią również funkcję dodatkowego doświetlenia ulicy czego idealnym przykładem jest chociażby rozsławiony plac Times Square znajdujący się w Nowym Yorku, który każdej nocy rozświetlają setki pulsujących reklam świetnych. Reklamy te jak najbardziej mogą się więc podobać, co wykorzystuje dziś wielu reklamodawców.